Fogyni a pihenőnapokon

Segítség! Nem tudok fogyni!

fogyni a pihenőnapokon

Fontos a tudatos tervezés Meg kell határozni a célt, hogy fogyni akarunk-e, megtartani a súlyunkat vagy esetleg izmot építeni. Ha a testsúly megőrzése vagy testépítés a cél, akkor természetesen a leadott energiamennyiséghez mérten lehet több kalóriát bevinni. Ha fogyás a célunk, akkor nem ehetünk többet, hiszen az a célunk, hogy növeljük a kalóriadeficitet, és a szervezetünk ezt zsírból pótolja.

Segítség! Nem tudok fogyni!

Gyakori hiba, hogy az ételek kalóriamennyiségét alul- a mozgás által elégetett kalóriát pedig túlbecsüljük. A sport és táplálkozás, valamint testsúlycsökkentési célok összehangolása miatt pontosan tudnunk kell, hogy mennyi kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, és mennyit égetünk el mozgással.

Az utóbbit a mozgás intenzitása és időtartama határozza meg. Amennyiben alacsony intenzitáson végzünk kardió jellegű mozgást, akkor a szervezetnek van elég energiája, amit zsírból fedez.

fogyni a pihenőnapokon

Ha magasabb intenzitáson végezzük az adott mozgást vagy erőnléti edzésformát választunk, akkor az edzéshez megfelelően kell plusz tápanyagot bevinnünk előtte és utána, hogy ne az izomhoz nyúljon, ahonnan ilyen edzésnél gyorsan tud energiát szerezni. Ha jól választjuk meg az edzéshez tartozó kisétkezést, akkor lesz a legjobb hatása az edzésnek, azaz lesz energiánk az edzésre és zsírból fogunk fogyni. Az étrendet az edzés intenzitása is meghatározza!

5 tipikus edzéshiba, ami akadályozza a fogyást

Intenzíven sportolók esetében, akik hetente minimum percet mozognak, ajánlott úgy felépíteni az étrendet, hogy van pihenőnapi, alacsony intenzitású, valamint magas intenzitású edzésnapi étrendjük, mindegyikhez a szükséges kalória- és tápanyag-összetétel szerint. Fő szabályként érdemes követni, hogy három főétkezés legyen, amelyek között 4—6 óra telik el.

Reggelire és vacsorára fehérjében gazdag, szénhidrátban szegény ételeket válasszunk. Az ebéd legyen a legtartalmasabb étkezésünk, itt fehérjében gazdag és alacsony glikémiás indexű szénhidrátot is tartalmazó fogásokat válasszunk.

  • Segítség! Nem tudok fogyni! | Diéta és Fitnesz
  • Nem tudok fogyni!
  • Így térülnek meg a pihenőnapok az edzéstervben - Dívány
  • 20 perces kőkemény otthoni kardió - Nagyon gyorsan mutatkozik majd az eredmény - Fogyókúra | Femina
  • Fogyás fokozók
  • Fogyhatsz azzal, hogy fázol

Edzéshez pedig az intenzitástól függően tegyünk be egy snackétkezést. Ha a fogyás a cél: Alapvetően, ha a fogyás a cél, akkor általánosságban napi kalória jusson edzésnapokra a nőknek, a férfiaknak.

fogyni a pihenőnapokon

Pihenőnapokon ez lehet kalóriával kevesebb. Alacsony intenzitású edzéshez nem szükséges pluszétkezést választani, de ha magasabb intenzitással edzünk, akkor előtte egy órával egy kalóriás, majd utána egy — kalóriás, fehérjét is és szénhidrátot is tartalmazó étkezést iktassunk be.

Zsírégetés: mítoszok és valóság

Táplálékkiegészítők Senna gyógytea fogyás táplálékkiegészítők közül van néhány kimondottan ajánlott, mivel szakszerű táplálkozás mellett sem lehet biztosítani mindent, amire fogyni a pihenőnapokon fokozott fizikai igénybevétel mellett a testnek szüksége lehet. Ezekre akkor van szükség, ha valaki komolyabban edz, azaz a heti általánosan ajánlott perc felett sportszerűen mozog.

  • Sport és táplálkozás – Erre figyelj, ha edzés mellett fogyni is szeretnél | Diéta és Fitnesz
  • Írta: Váczy Anikó A sikeres fogyókúrának a testmozgással történő kalóriaégetés a kulcsa.
  • Zsírégetés: mítoszok és valóság - TFWG12
  • 5 tipikus edzéshiba, ami akadályozza a fogyást | Well&fit
  • Alapvető fogyni
  • Fogyni ember

Hidratálás A megfelelő folyadékpótlás szintén fontos a testedzés során. Minél hosszabb ideig és minél intenzívebben mozgunk, annál fontosabb, hogy a megfelelő típusú folyadékpótlás megtörténjen, ellenkező esetben a szervezet dehidratált lesz.

Alakformálás

Edzés előtt egy fél órával igyunk meg fél liter vizet, edzés alatt pedig fogyasszunk rendszeres időközönként vizet. Ezt a hibát kerüld el!

Tudnunk kell, hogy a nem megfelelően megtervezett, nem szakszerű étrend a fizikai teljesítmény romlásához és izomvesztéshez is vezethet. Fogyni a pihenőnapokon komolyabban sportolók esetében pedig a nem megfelelő táplálkozásnak súlyos egészségügyi kockázatai is lehetnek.

Gyakori hiba például, ha nem pótoljuk vissza a felhasznált energiát, nem töltjük fel a glikogénraktárakat edzés után. Így izomból fogunk fogyni, és egy idő után nem lesz energiánk edzeni.

Hasonlómegbeszélések