Amit eszünk fogyásért

14 élelmiszer, ami segíthet a fogyásban | Diéta és Fitnesz

Interview to Gary Taubes. Ha az elhízásszakértők olyan okosak, miért vagyunk mégis olyan testesek? Ez a kérdés áll Gary Taubes "Miért hízunk meg - és mit tehetünk ellene?

Post comments: 8 hozzászólás Ne edd ezt, ne edd azt.

A szakemberek ugyanis az elmúlt 40 évben egyetlen egyszerű tételt ismételgettek: ha nem akar kövér lenni, iktassa ki a zsírt az étrendjéből. A Google adatkezelési elvei Taubes úgy véli, tudja, amit eszünk fogyásért az elhízásszakértők éppen fordítva látják a dolgokat.

Mint mondja, a kutatási eredmények alapos áttanulmányozásából kiderül, hogy nem a zsír az ellenség, hanem a könnyen emészthető szénhidrátok. Azok az élelmiszerek, melyeket a fogyókúra alapelemeiként adnak el nekünk - a zsírmentes joghurt, a héjában sült krumpli vaj nélkül, az olívaolaj, szósz és sajt nélküli főtt tészta holott ezek valójában úgy állítják át a szervezetünket, hogy az gyűjtögesse a kilókat.

amit eszünk fogyásért

Azok az élelmiszerek pedig, amelyeket kerülnünk kellene - a sült hús, burgerek, sajt, tejföl - inkább segíthetnek a fogyásban és a szív egészségének megőrzésében.

Taubes természetesen heves vitát váltott ki állításaival. Bár rámenős riporterként és a tudomány megszállottjaként ismert alkalmazott fizikát tanult a Amit eszünk fogyásért, űrkutatási mérnöknek a Stanfordon, és számos díjat kapott tudományos ismeretterjesztő írásaiértugyanakkor veszélyes adat-mazsolázónak is tartják, aki úgy fésül át több évtizednyi szakirodalmat, hogy a neki tetsző részeket rakja össze belőlük.

14 élelmiszer, ami segíthet a fogyásban

Az elmúlt öt év számos kutatási eredménye azonban arra kényszeríti a kutatókat, hogy újragondolják régóta fenntartott nézeteiket a szénhidrátszegény diétával kapcsolatban. Mostanában olyan tudósok, mint dr. Mitchell Lazar, aki a Pennsylvania Egyetem diabétesz intézetét igazgatja, és a McGill Egyetemen dolgozó kardiológus, dr.

Allan Sniderman, nagyon is komolyan veszik Taubes érveit. Taubes csupán alternatív hipotézisnek nevezi az elképzeléseit amit eszünk fogyásért, hogy miért hízunk meg.

Mire utalhat a hirtelen fogyás?

Aztán jellegzetes magabiztosságával hozzáteszi, hogy ez a radikális újragondolás "szinte bizonyosan helytálló". Az elhízásszakértők tévednek Ha a testsúly és az elhízás kerül szóba, mindig azzal a mélyen beivódott elképzeléssel kerülünk szembe, hogy az elhízásnak az az oka, hogy több kalóriát fogyasztunk, mint amennyit elhasználunk.

amit eszünk fogyásért

Ez a túlevés-lustaság elmélet: túl sokat eszünk és túl keveset mozgunk. Ez úgy hangzik, mintha támadhatatlan és a józan észnek megfelelő volna, holott valójában képtelenség - semmi hasznosat nem mond el arról, hogy miért hízunk meg.

Ha hízom, nyilvánvalóan többet ettem a kelleténél. Az emberek erre úgy reagálnak, mintha a termodinamika törvényeit kérdőjelezném meg. Pedig nem ezt teszem, csak azt mondom, hogy nem alkalmazhatók. Igen, amikor az ember hízik, több kalóriát fogyaszt, mint amennyit eléget.

  • Mire utalhat a hirtelen fogyás?
  • Van-e módszer a fogyásra?
  • Rochester mn fogyás

A kérdés az, hogy miért. Van egy nevetségesen egyszerű alternatív feltevés, miszerint nem azért hízunk, mert túl sokat eszünk. Azért eszünk túl sokat, mert a szervezetünk valamiért rendellenesen szabályozza a zsírszövetet. Amit a fogyni akaróknak tanácsolnak - kevesebb evés és több amit eszünk fogyásért - pontosan az, amit akkor teszünk, ha meg akarunk éhezni A diéták nem válnak be Az elmúlt 40 év során végzett kísérletekből az derül ki, hogy klinikailag számottevő hatást nem lehet elérni a kalóriák csökkentésével.

Miközben a szakértők azt mondják, hogy a túlevés és a lustaság a felelős a súlygyarapodásért, azt is beismerik, hogy tudják: egyetlen diéta sem válik be, és éppen emiatt van szükség elhízás elleni gyógyszerre, ami mellesleg milliárdokat hoz a gyártónak. Emiatt van az is, hogy az orvostársadalom ésszerű megoldásnak amit eszünk fogyásért a fogyást elősegítő műtéti beavatkozásokat, amelyek ténylegesen megváltoztatják az emésztőrendszert. Nem kellene meglepődni azon, hogy a diéták nem válnak be.

Az elhízott emberek állandóan próbálnak kevesebbet enni. Valószínűleg csak kevesen adják fel hamar, mondván, hogy ez reménytelen, és akkor inkább érezzem jól magam. Az esetek többségében azonban a túlsúlyosokra az érvényes, hogy a kevesebbet evés nem vezet eredményre náluk. Tehát amikor az orvos azt mondja valakinek, hogy egyen kevesebbet, azzal az illető semmire sem megy.

Ha az ember csökkenti a kalória bevitelt, állandóan éhes lesz, ez tény. Emellett még az is történik, hogy az energia leadás igazodni fog a amit eszünk amit eszünk fogyásért bevitelhez. Állatkísérletekből az derült ki, hogy ha csökkentjük az energia bevitelt, a sejtek valójában kevesebb energiát égetnek el, ami az egyik oka annak, hogy az elhízáskutatók őszinte pillanataikban elismerik: a kalória bevitel korlátozása nem hatékony.

A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg Lehetetlen számolni a eco slim naudojimas A szaktekintélyek arra biztatnak, hogy teremtsük meg az "energia-egyensúlyt", amivel lényegében most is azt mondják, hogy ne fogyasszunk több amit eszünk fogyásért, mint amennyit elhasználunk.

Tehát mit is jelent az energia-egyensúly?

A kor előrehaladtával az izomtömeg azonos terhelés mellett is természetes csökkenésnek indul, így lassul az anyagcsere, csökken a felhasznált kalóriák száma, és egyre nehezebb ugyanazt a testsúlyt megtartani. Ezt tapasztalta Susan Schenck is, aki több mint hat éven keresztül követett egy nyers, vegán étrendet, ami nagyon szigorú szabályokat írt elő számára. Az akkor 50 körüli asszony nem fogyasztott sem húst, sem halat, sem tojást vagy tejterméket, mégis fokozatosan gyarapodott a súlya. Ez nagyon ráijesztett, ezért elment orvoshoz, aki azt javasolta, hogy az étrendjén változtasson. Susan fogyástörténete Ekkor a nő alatt 74 kilót mutatott a mérleg, amit nem tartott rossz eredménynek.

Ha naponta körülbelül kalóriát fogyasztunk ez megfelel a férfiak és a nők energia bevitele átlagánakakkor az évi egymillió, egy évtized alatt pedig tízmillió kalória. Egy évtized alatt nagyjából tíz tonna ételt fogyasztunk el. Mennyire pontosan kell a kalória bevitelt és leadást számon tartani ahhoz, hogy egy évtized alatt ne hízzunk 9 kilónál többet? Ha ugyanis tízévenként 9 kilót hízunk, akkor a huszonéves kori karcsúságunkból a negyvenes éveinkre már túlsúlyosak amit eszünk fogyásért, ami sokunkkal megtörténik.

A válasz; napi húsz kalória. Ha naponként húsz kalóriával többet fogyasztunk, és azt zsírszövetben tároljuk, tízévenként kilenc kilót hízunk.

Az a baj, hogy senki nem tudja ilyen pontossággal számon tartani a bevitt és a leadott kalóriákat. Húsz kalória például egyetlen harapásnyi McDonald's hamburger, néhány korty Coca-Cola vagy egy-két harapásnyi alma.

Minél többször eszel egy nap, annál sikeresebb a fogyás - A dietetikus elárulja, miért

Akármilyen gondosan számolja valaki a kalóriákat, a feladat megoldhatatlan. Ha viszont valóban az energia-egyensúly megteremtésén múlik, hogy elhízunk-e, akkor az a kérdés, miért nem kövér mindenki. A mozgástól nem maradunk vékonyak A táplálkozással foglalkozók, akik annyira szorgalmazzák, hogy testmozgással fogyjunk, elfelejtik azt amit eszünk fogyásért tényt, hogy minél több energiát amit eszünk fogyásért el, annál éhesebbek leszünk.

Képzelje el, hogy felkértem Amit eszünk fogyásért Waters mesterszakácsot, hogy nálam otthon készítsen el egy 12 fogásos lakomát, és önt is meghívtam. Felkértem egy mestercukrászt és egy ínyenc hentest is - tudniillik már ilyen is van. Valószínűleg két dolgot fog tenni: aznap kihagyja az ebédet és többet mozog. Amit eszünk fogyásért még azt amit eszünk fogyásért gondolja: Taubes nem egészen öt kilométernyire lakik tőlem, gyalog megyek oda, és mire odaérek, biztosan éhes leszek.

A vicc az, hogy az a két dolog, amit a lefogyni vágyó embereknek mondunk - vagyis, hogy egyenek kevesebbet és mozogjanak többet - az pontosan megegyezik azzal a két dologgal, amit magától értetődőn teszünk, ha meg akarunk éhezni. Ha megnézzük az elhízásra és a testmozgásra vonatkozó kutatási eredményeket, nem találunk meggyőző bizonyítékot arra, hogy a mozgásnak bármilyen hatása volna a testsúlyra.

Az Amerikai Sportorvosi Főiskola útmutatójában, amelyet az Amerikai Ozempic fogyás vélemények Társasággal közösen adtak ki, azt mondja: joggal feltételezhető, hogy ha többet mozgunk, kevésbé valószínű, hogy idővel meghízunk. De ugyanebben az útmutatóban áll az is, hogy az e feltevést alátámasztó adatok ez idő szerint nem kifejezetten meggyőzők.

Vagyis nem megingathatatlanok. Ez egy száz éve létező feltevés - ha azóta sincsenek meggyőző adatok, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy a feltevés téves. A cég összes amit eszünk fogyásért terméke itt tekinthető meg Mégis van mód lefogyni Szüleink abban a hitben nőttek fel, hogy a finomított szénhidrátok és keményítők hizlalnak: a tészta, a krumpli, a kenyér, az édességek, a rizs és a kukorica. És igazuk is volt. Valószínűleg leginkább az édességek tesznek kövérré, főleg a cukrozott italok, ami a gyümölcslétől a Coca-Coláig bármi lehet.

Ennek az oka az, hogy a finomított szénhidrátok hatására gyorsabban nő az inzulinszint. A tudósok már az as évek eleje óta tudják, hogy az inzulin az a fő hormon, amely a zsírszövet amit eszünk fogyásért és a cukorból való zsírtermelést szabályozza.

Ez nem is vitatott: ha fellapozzuk bármelyik endokrinológiai szakkönyvet, hogy megtudjuk, mitől zsíros a zsírsejt, mindegyikben azt fogjuk találni, hogy az inzulin teszi azzá. Aztán ha az elhízást keressük ki, azt olvassuk, hogy az emberek azért lesznek kövérek, mert túl sokat esznek és túl keveset mozognak.

Hallottál már a szuperételekről? Valószínűleg, hiszen könnyű összefutni ezzel a divatos kifejezéssel, különösen, ha érdeklődsz az egészséges étkezés és a fogyókúrák iránt. Elmondjuk, mit érdemes róluk tudni. A szuperétel kifejezésnek nincsen lefektetett tudományos alapja. Ez egy marketingcéllal létrehozott szó, mely úgy ösztönöz fogyasztásra, hogy pozitív tulajdonságokat társít egy ételhez, például azt, hogy segíti a zsírégetést vagy előnyös egészségügyi hatással bír.

Teljesen különválik egymástól az alapvető tudományos tény és az elhízás oka. Mindössze annyit javaslok az elhízáskutatóknak, hogy fordítsanak figyelmet a zsírszövet hormonális és enzimatikus szabályozására. Ha ezt teszik, másfajta választ kapnak arra, hogy mi okozza az elhízást és mi gyógyítja meg.

amit eszünk fogyásért

Atkins jól eltalálta ezt az Atkins-diétával, bár a tudományos alapokkal nem volt tisztában. Olyan ételeket kell fogyasztani, amelyek mellett nem nő meg az inzulinszint Hajlamosak vagyunk úgy gondolni a zsírsejtjeinkre, mint a hosszú távú bankszámlára, ahol a szervezet zsírsavakként tárolja a fölösleges kalóriákat, melyeket csak éhezéskor használunk fel. A valóság azonban az, hogy a zsírszövet a pénztárcához anorexia fogyás előrehaladása hasonlít, az étkezések pedig olyanok, mintha a bank automatához mennénk.

  • 14 élelmiszer, ami segíthet a fogyásban | Diéta és Fitnesz
  • Egész életedben fordítva gondolkoztál a fogyásról | dietcrafting
  • Zsírégetés optavia-val

Tudjuk, hogyan kell használni, a készpénzt betesszük a pénztárcánkba, aztán fokozatosan elköltjük, amikor pedig már fogytán van, újra felkeressük. Az inzulin azonban a pénztárcához köti a pénzt, ezért újra meg újra a bank automatához kell menni. A zsírsejtek egyre kövérebbek lesznek, de nem tudunk hozzájutni a bennük tárolt zsírsavakhoz.

Ezért éhesek leszünk, és megint eszünk. A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg A kulcs a szénhidrát-szegény étrend Amikor elkezdett foglalkoztatni ez a téma, kísérletképpen kipróbáltam az Atkins-diétát.

Azelőtt ez meg sem fordult a fejemben, kuruzslásnak véltem. Most már viszont, amit eszünk fogyásért barátokkal étterembe megyünk, ők csirkemellet kérnek bőr nélkül, zöldsalátával, én meg pepperonit eszem olvasztott mozzarellával előételnek, aztán sült húst. A súlyfelesleg egyszerűen eltűnt rólam. Látni véltem, ahogy az utcán sétálva hátrahagyom a kilókat magam után a járdán.

Mindennap tojást és húsos szalonnát vagy virslit eszem reggelire. Ebédre esetleg harminc deka hamburgerhúst sajttal, péksütemény nélkül. A vacsora egy 45 dekás szelet sült hús vagy egy fél grillcsirke, vagy amit eszünk fogyásért óriási darab hal, zöldséggel. Bármit lehet enni, amitől nem undorodik az ember, csak nem szabad olyasmit fogyasztani, ami hizlal.

Ha tartjuk ezt az étrendet, fogyás 34 nap alatt jól bereggelizünk, azon kapjuk magunkat, hogy jé, már két óra van, ideje volna ebédelni, de nem vagyunk éhesek.

Azelőtt zsírszegény diétát tartottam, és általában kétóránként megéheztem. És évről évre gyarapodott a súlyom. A szénhidrátszegény diétáról az eddigi legnagyobb tanulmány ben jelent meg.

Hasonlómegbeszélések