Fogyás és egészséges életmód stratégiák, Rövid és hosszútávú diétás stratégiák

fogyás és egészséges életmód stratégiák
Ha az életmódváltás célja a fogyás, türelmesnek kell lennünk magunkhoz — Simon Sarolta dietetikus írása. Hogyan kezdjünk neki a diétázásnak?

Minden fejben dől el, hallják a diétázók vagy ezerszer, és kutatások is igazolják, hogy a régi mondás valóban igaz. Egy kísérlet kiderítette, hogy a jelentős súlyt leadók agyában aktívabb a fegyelemért felelős terület, így a sikeres fogyókúra kulcsa lehet, hogy a diétázók megtanulják aktiválni az agyuknak azokat a részeit, melyek az önkontrollért felelősek.

Sikergondolkodás- A légzés a siker alapja, tudtad? Lélegezz helyesen!

Ennek pedig fő eszköze a viselkedésterápia. A diéta során ugyanis harcot vív egymással két ösztön. Egyrészt a test érzékeli, hogy kevesebb energiához jut, ezért az étvágyért felelős agyterületek jelzést küldenek fogyás és egészséges életmód stratégiák gyomornak, vagyis fogyás és egészséges életmód stratégiák.

fogyás és egészséges életmód stratégiák

Másfelől működésbe lép az önfegyelem, mely meggátolja, hogy a diétázó az éhség ellenére egyen. Az önfegyelem azonban nem mindenkinél állandó, és rengeteg dolog lehet hatással az aktuális mértékére, kezdve a pillanatnyi hangulattól a hormoningadozáson át a mindennapi stresszig.

Fogyókúrás stratégiák A pszichológusok szerint az önfegyelem javításában a fogyókúrázók nagy támogatója lehetne az úgynevezett viselkedésterápia, mely segít a pácienseknek felismerni, hogy milyen érzelmi inger okoz náluk túlevést.

Fogyási tanácsadás artritiszeseknek

Abban is a diétázók segítségére van, hogy új, egészséges szokásokat alakítsanak ki. Sajnos kevés pszichológus foglalkozik speciálisan fogyókúrával.

fogyás és egészséges életmód stratégiák

Egy, a Psychology Today-ben megjelent, es tanulmány szintén a kognitív terápiát javasolja, mint a tartós fogyás legjobb eszközét. Ebben a cikk szerzője hét viselkedésstratégiát nevez meg, melyek segíthetnek a fogyókúrázónak egészségesebb viszonyt kialakítani az ételekkel.

Ez a hét stratégia az alábbiak szerint alakul.

fogyás és egészséges életmód stratégiák

Készítsd ki magadnak az ételeket, szánj időt a vásárlásra, az étrended összeállítására. Ha szükséges, állíts be magadnak egy időzítőt, hogy ne ragadhass a tévé vagy a számítógép előtt. Így, ha véletlenül meg is csúszol a terveddel, a kár nem lesz olyan nagy.

fogyás és egészséges életmód stratégiák

Ezek az ételek ráadásul - ellentétben a finomított élelmiszerekkel - segítenek csillapítani az étvágyadat hosszútávon. Támogató környezetben könnyebb a fogyás.

  • Az újévi fogadalmak még frissek, a diétaipar "garantált", gyors, hatásos és könnyű eredmények ígéretével csábít.
  • Fogyás és egészséges életmód stratégiák. A legjobb diétás étrend

Az ideális az lenne, ha szereznél magad mellé egy fogyókúrás partnert, akivel megosztjátok egymással a sikerélményeiteket és a gondjaitokat, ez egy szociális élménnyé teszi a fogyást és a súlytartást. Ne ülj be a tévé elé, ne vezess, ne gépezz, ne pötyögj a telefonodon.

fogyás és egészséges életmód stratégiák

Koncentrálj az étel ízére, állagára, és lassan rágj. Egy étkezés tartson legalább percig.

  • Kezdőoldal - Életmód-navigátor Fogyás és egészséges életmód stratégiák, Népszerű fogyókúrák nagyító alatt TermészetGyógyász Magazin Ezek a fogyókúrával kapcsolatos legnagyobb tévhitek Táfelspicc Hiába koplal, hiába éhezteti magát, a mérleg csak nem akar egy bizonyos érték alá menni Pedig egy kiegyensúlyozott diéta egyáltalán nem így néz ki.
  • Kezdőoldal - Életmód-navigátor

Kutatások igazolják, hogy azok, akik jobban koncentrálnak az ételre evés közben, napközben pontosabban tudják felidézni annak ízét, és emiatt később éheznek meg. Ehhez használhatsz motivációs táblákat, idézeteket. Kirakhatsz a hűtőre egy képet az ideális külsődről.

Csak arra vigyázz, hogy ez a motiváció mindig pozitív legyen.

fogyás és egészséges életmód stratégiák

Ne arra koncentrálj, milyen nem akarsz lenni, hanem arra, hogy milyen igen.

Hasonlómegbeszélések