Okozhat-e alvássegítő fogyást, Alvászavar következményei

A 3 legjobb alvást segítő gyógynövény
Nottevit Skinny Sleep kapszula Aludja át az éjszakákat nyugodtan, segítse testsúlya kontrollálását éjszaka, hogy a legjobb formában ébredhessen másnap! Nehezen tud elaludni? Gyakran ébred fel éjjel?

Amit eszel, úgy alszol! Bizonyos élelmiszerek fogyasztása az esti időszakban megzavarhatja az emésztőrendszer működését vagy az idegrendszert izgathatja, ezáltal gátolja a pihentető alvást.

okozhat-e alvássegítő fogyást optimális zsírégető zóna

Egyre több kutatás talál összefüggést az alvás minősége és a késő délutáni, esti órákban elfogyasztott ételek között. Nem csak azt bizonyították, hogy lefekvés előtt 3 órával már nem szabad nehéz ételeket és sokat enni, hanem azt is, hogy az éjszakai pihenést a bélrendszer, a bélflóra állapota is befolyásolhatja.

Míg bizonyos élelmiszerek segítik a nyugodt és ébredésmentes, folyamatos alvást, addig mások éppen ellenkezőleg, gátolják. Lássuk, mely ételeket érdemes kerülni, ha jól akarunk aludni!

okozhat-e alvássegítő fogyást fontos tippek a fogyáshoz

A kutatók szerint több olyan élelmiszer létezik, amely befolyásolhatja az alvás-ébrenlétet szabályozó bioritmust, sőt, az alvást befolyásoló hormonháztartást is. Ezzel kapcsolatban még további kutatások szükségesek, a következő ételekről és italokról azonban már születtek érdekes tanulmányok.

A leggyakrabban alkalmazott altatók

Csípős, fűszeres ételek Egy kutatásban  felnőtt férfiakkal erősen csípős, fűszeres ételeket etettek elalvás előtt: az alanyok álmatlanságról és a megfelelő alvópozíció megtalálásának problémájáról is beszámoltak a kísérlet végén.

A fűszeres ételek a szomjúságérzetet is fokozzák, a nagy mennyiségű folyadékfogyasztás pedig ugyancsak gyakori éjszakai ébredéssel járhat.

Fogyás / Életmódváltás-Miért és hogyan? Az Én szemszögemből - Fiál Eszter

Alkohol Az alkohol átmenetileg talán segít álomba szenderülni, de az éjszakát szinte biztosan fejfájás, gyakori felébredések, fokozott szomjúságérzet, esetenként rémálmok kísérhetik. Nem érdemes hát altatóként rendszeresen bort inni, és kifejezetten káros a rövid italok fogyasztása is.

Elkészítése

Epeizgató ételek Okozhat-e alvássegítő fogyást érzékeny az epéje, az kerülje este okozhat-e alvássegítő fogyást túlzott tejfogyasztást, és nem célszerű fokhagymás, nyers hagymás ételeket sem fogyasztani, mint ahogy a fűszerekkel is érdemes csínján bánni vacsoraidőben. Ezek nem csak az epét izgatják, de gyomorégést is okozhatnak.

okozhat-e alvássegítő fogyást hogyan lehet gyorsan fogyni a xenical segítségével

Magas zsírtartalmú ételek Potenciális alvásszabotőrök a bő olajban sült ételek, így a hasábburgonya, a rántott hús, de ide sorolható a magas kalóriatartalmú és nehezen emészthető hamburger vagy sajtburger is. Magas zsírtartalmuk miatt kerüljük este a lágy sajtokat és az olyan típusú sajtokat is, mint a trappista vagy a parenyica.

okozhat-e alvássegítő fogyást először a mellben fogyjon

Magas sótartalmú ételek A magas zsírtartalom mellett a magas sótartalom is árthat az éjszakai pihenésnek, megterhelik a gyomrot és fokozott szomjúságérzetet okoznak. Nyers zöldségek Lehet, hogy sokak számára meglepő, mégsem egészséges alternatívája a vacsorának a nyers zöldség.

Érdeklődöm Sok embernek okoz gondot az alvás: van, aki elaludni nem tud, van, aki éjjel sokszor felébred, és utána órákig csak forgolódik. Nekik segít Gyuri bácsi Macskagyökeres teakeveréke Altató hatású tea.

Lefekvés előtt három-négy órával érdemes mellőzni ezek fogyasztását, egyrészt puffasztó, másrészt vízhajtó hatásuk miatt. Koffeintartalmú ételek Az étcsokoládéban, az energia- és szénsavas italokban  rejtett koffein van, ami puffadást okozhat, vízhajtó hatású és emellett nehezíti az elalvást, és lerövidíti a mély alvás szakaszait.

Stressz, belső feszültség

Magas cukortartalmú ételek A cukor, csokoládé, fánk, péksüti nem túl jó választás vacsorára, mert nagyon megdobja a vércukorszintet és ezért képtelenek leszünk elaludni. Az aszalt gyümölcsök sem kifejezetten ideálisak esti nassoláshoz, ezeknek is magas ugyanis a cukortartalma, egyebek mellett puffasztanak, ezáltal meggátolhatják a nyugodt éjszakai pihenést. A cikket dr. Benedek Okozhat-e alvássegítő fogyást lektorálta. Jean Orsolya - június

okozhat-e alvássegítő fogyást cél fogyás ashland ky

Hasonlómegbeszélések