Mit eszek a zsírvesztés érdekében

Nem megy a fogyás? Számoljunk!

Post comments: 2 hozzászólás Emlékszem, régen mennyire elszomorodtam és ideges lettem, ha túlléptem a kitűzött kalóriakeretemet.

Ilyenkor aztán volt a letargia és önostorozás. Azt hittem, ha egy nap kalóriadeficitben vagyok, akkor folyamatosan olvadnak le rólam a zsírpárnák, mit eszek a zsírvesztés érdekében viszont túllépem a kvótát, egyre csak zsírosabb leszek. Oké, talán az eszem tudta, hogy ez nem így van, de belül biztosan így éreztem magam. Ha többet ettem, mint amennyit valami béna kalkulátor szerint ehettem volna, legszívesebben megkorbácsoltam volna magam, mint egy aszkéta szerzetes.

Ez a mókás és torz gondolkodás abból csillog örökre fogyás, hogy fogalmam se volt róla, valójában hogy működik a testem. A fogyással kapcsolatban sok berozsdásodott szabály él a fejünkben. Az egyik ilyen, hogy egy diéta arról szól, hogy ugyanannyit eszünk minden nap.

Van egy fix kalóriakeretünk, amit nem léphetünk túl. Ha túllépjük, kudarcot vallottunk. Ha kudarcot vallottunk, jöhet a jó öreg túlevés és szenvedés.

Lehet, hogy ez a merev megközelítés többet árt, mint használ? Lehet, hogy ez az egyik fő oka annak, hogy elrontjuk a diétáinkatés a legtöbb diéta hizlal? Ma szeretném megmutatni nektek, miért érdemes egy kicsit lazábbnak és rugalmasabbak lennetek.

Induljon a móka! Egyáltalán mi az a fogyás?

Számoljunk!

Ahhoz, hogy megértsük, miért nem kell minden nap ugyanannyit mit eszek a zsírvesztés érdekében a fogyáshoz, először is tudnunk kell, egyáltalán mi az a fogyás. Na jóó… mi ez, egy cikk bölcsődéseknek? Tudom, dedós kérdésnek tűnik, de higgyétek el, a választ mégis sokan túlbonyolítják.

  • Fogyni kevesebb, mint egy hónap alatt Hogyan fogyjunk edzés és éhezésmentesen?
  • Fogyni kevesebb, mint egy hónap alatt, Így adj le 5 kilót 1 hónap alatt | nlc

Én nem fogom túlspilázni, ígérem. Ha megnézzük egy kétszeresen ionizált oxigénatomokból álló gáztömeg spektrumanalízisét, akkor — viccelek, ne parázzatok.

A köznapi értelemben vett fogyás egyszerűen azt jelenti, hogy a testzsírunkból veszítünk, anélkül, hogy azt teljes egészében visszahíznánk. Bizony ám! A fogyás, legalábbis a mindennapi értelmében, nem egyenlő a zsírégetéssel.

Kell hozzá az is, hogy amit elégettél, azt ne hízd vissza azonnal. Sőt, mint majd látni fogjátok, elsősorban ez kell hozzá. A fogyás valójában azt jelenti, hogy adott időn belül kevesebb zsírt raktározol el, mint amennyit elégettél.

Ideje a ködöt egy kicsit eloszlatnunk. Jöhet hát az egymillió forintos kérdés!

HOGYAN FOGYTAM LE 40kG-t?! 1. rész - ÉlettervezésVivivel phen375 zsírégető

Mi kell a fenti két feltétel teljesüléséhez? Mi kell ahhoz, hogy a testzsírunkból is veszítsünk, és az így elégetett testzsírt ne hízzuk teljes egészében vissza? Tudom, hogy nehéz elhinni, hogy ilyen egyszerű. Pedig ilyen egyszerű. A fogyás bámulatosan egyszerű titka Oké, oké, hosszú távú és átlagos kalóriadeficit… De mi is az a kalóriadeficit? Hogy jön létre?

  1. Fogyókúra témák, amelyekről írni
  2. Nem megy a fogyás? Számoljunk!
  3. Erre válaszolni nem is olyan könnyű, mivel mindenki számára mást jelent a sikeres és eredményes fogyás.

Miért kell, hogy hosszú távú legyen? Hogyan kapcsolódik ez ahhoz, hogy mennyit ehetünk egy nap? Öveket becsatolni, indul a tanulórakéta!

Hogyan fogyjunk edzés és éhezésmentesen ? fogyni ottawa

Ez neked az egyszerű? Mert ha igen, akkor én az angol mit eszek a zsírvesztés érdekében vagyok. Na jó…  A kalóriadeficit azt jelenti, hogy X órán belül kevesebbet eszel, mint amennyire a testednek szüksége van. Ezt már szeretem. Mennyi az az X óra?

mit eszek a zsírvesztés érdekében fogyhat a korcsolyázás

Na, épp ez a lényeg! Nincs semmiféle szabály, hogy a kalóriadeficitet mekkora időtartamra kell nézni.

Semmi akadálya nem lenne annak, hogy valaki például hat órás intervallumokban gondolkozzon. Jó nagy hülyeség lenne, de attól még működne. Mi kell ahhoz, hogy kalóriadeficit jöjjön létre? Ahogyan fogy a táplálék az emésztőrendszeredből, elkezdesz egyre nagyobb arányban a testzsírodra támaszkodni energiaforrásként. Ilyenkor ún. Ezzel tulajdonképpen máris kalóriadeficitben vagy. A saját testszövet ideális esetben hacsak nem vagy eleve nagyon sovány, fehérjedúsan táplálkozol és rendszeresen edzel elsősorban zsírszövet lesz.

Nem kell félteni az izmokat. Csiribí, csiribá! Elkezdődik a zsírégetés. Nem kell hozzá semmi, csak annyi, hogy ne egyél folyamatosan. Ezt elmondom újra, mert nagyon fontos, hogy átérezd: A zsírégetéshez nem kell más, csak annyi, hogy ne egyél folyamatosan.

Erről a legelső cikkben is beszéltünk az időszakos böjtölés kapcsán. A zsírégetés a világ egyik legtermészetesebb és legegyszerűbb dolga. Mit tudtunk meg tehát eddig? Először is azt, hogy ha nem eszel folyamatosan, kalóriadeficit jön létre, ami a kis képletünk első felét zsírégetés kipipálja.

Gondolkozzunk tovább, még csak most kezdünk bemelegedni! Hosszú távú és átlagos Látod már, hogy akár egészen rövid időre is kalóriadeficitbe kerülhetsz, ugye?

mit eszek a zsírvesztés érdekében test karcsú gyógynövény di bandung

Azzal viszont nem sokra megyünk, ha fél napra kalóriadeficitbe kerülünk, elégetünk mondjuk 30 gramm testzsírt, amit másnapra már vissza is hízunk. Szükségünk van még arra, hogy a zsírégetés jelentős mértékű legyen, és ne hízzuk vissza, amit elégettünk. Ebben segít az, ha a kalóriadeficitet egy hosszabb időtartam átlagában nézzük. Túl rövid időkeretekben gondolkoznunk egyébként is nehézkes és célszerűtlen lenne, hiszen az energiaigényünket is egy teljes napra vetítve szoktuk meghatározni TDEE.

Ebből azonban még nem következik az, mit eszek a zsírvesztés érdekében a kalóriadeficitet is napokra kell levetítenünk, nem igaz? Ti a dietcrafting olvasói vagytok, úgyhogy nyitottak vagytok nem átlagos gondolkodásra is! Senki és semmi nem írja elő, hogy minden nap kalóriadeficitben kell lennetek. Azt meg aztán főleg nem, hogy minden nap ugyanakkorában. Létezik egy ennél sokkal emberibb és rugalmasabb megközelítés is.

Ám mielőtt beszélünk róla, tegyünk helyre egy kis gubancot a fejünkben. A tested nem úgy dolgozik, mint egy könyvelő Ha már nagyon szeretnél fogyni, akkor hajlamos elhízom, hogyan lehet fogyni bebeszélni magadnak, hogy minden nap ugyanannyit kell enned, különben valamit elrontottál.

Tudom, milyen érzés… olyan rosszul hangzik, hogy egyik nap ég a zsír, mert ügyes voltál, a másik nap viszont nem, mert nem tudtad tartani a kalóriadeficitet, ugye? Óriási felszabadulás volt, amikor megtudtam, megértettem, elhittem, hogy a valóságban ez nem így működik.

Teljesen mit eszek a zsírvesztés érdekében ezzel idegesítenem magam. Ig fogyás testünk nem olyan, mint egy könyvelő.

Nem azt csinálja, hogy a nap végén felteszi mit eszek a zsírvesztés érdekében szemüvegét, kivon és összead, oszt és szoroz, majd eldönti, hogy hízunk-e vagy fogyunk. Valójában az történik, hogy a zsírégetés és zsírraktározás folyamatosan és fokozatosan váltja egymást. Emlékeztek matekból a szinusz függvényre? Na, egészen hasonlóan működik a dolog. Nincsenek éles határok a kétféle üzemmód között, és főleg nem 24 óránként zajlik ez a hullámzás.

10 betonbiztos módszer a gyors zsírégetésre: nem varázslat, tudomány - Fogyókúra | Femina

Étkezést követően a zsírraktározás dominál, az étkezéstől időben távolodva pedig egyre inkább a zsírégetés. De ezt nem úgy kell elképzelni, hogy benyomsz egy kapcsolót, és váltasz a két üzemmód között. Ebben pedig semmi szokatlan nincs. Egy korábbi cikkben már lerántottuk a leplet erről. De kérdezz meg egy orvost vagy biokémikust, és meg fog nyugtatni, hogy csak ilyen létezik.

Üdv Csodaországban, Alíz! Te mennyit akarsz nem visszahízni? Egy diétának nem a zsírégetés része a nehéz. Nagyon fontos, hogy ezt elhiggyétek.

Hogy működik a testünk?

Egy diétának nem a zsírégetés része a nehéz. A zsírégetés akkor is zajlik, ha napról napra méred magad, de a fürdőszobamérleged egy dekával se mutat kevesebbet. A nehéz az, hogy kontrollálnod kell, mennyit hízol vissza. Na, éppen erre való a hosszú távú kalóriadeficit. A hosszú távú kalóriadeficit egy olyan bűvös szám, amivel meghatározod magadnak, hogy mennyit akarsz nem visszahízni.

Tudom, kicsit meredeken hangzik elsőre, de ha elfogadod, akkor óriási pszichés nyomástól szabadulhatsz meg. Ezzel pedig el is érkeztünk a lényeghez: Ha te eldöntöd például, hogy 1 mit eszek a zsírvesztés érdekében zsírtól megszabadulnál, akkor ki a manó írja elő neked, hogy ehhez napi X kalóriás deficitre van szükséged? Miért kötöd hátra a kezed? Miért nem indulsz ki abból, hogy te most szeretnél 1 kg zsírt nem visszahízni, és ezt szépen, a saját ritmusodban fogod produkálni?

mit eszek a zsírvesztés érdekében fogyás visszavonulás sussex galia

A felesleges korlátok, napi kvóták, limitek helyett koncentrálj a lényegre! Ha pedig a lényegre koncentrálsz, nagyobb mozgástered marad ahhoz, hogy a diétádat fenntarthatóvá és élvezetessé tedd.

Lássuk hát, mi a lényeg, ha meg szeretnél szabadulni, mondjuk 1 kg testzsírtól. Mekkora kalóriadeficit kell 1 kg zsír elégetéséhez? Kezdjük azzal, amit nem nagyon tudunk kozmetikázni. Ez átszámolva kb.

Nem kell ugyanannyit enned minden nap. Tényleg nem

Na, de ez csak nem lehet ilyen fekete-fehér… Persze, ez a képlet nyilván nem tökéletes, de jó kiindulási alapot ad. Nem véletlenül írtam azt sem, hogy minimum kcal. A valóságban ugyanis elképzelhető, hogy ennél kicsivel nagyobb deficitre lesz szükséged.

A tested az energiaigénye egy részét izomlebontással fedezheti, így a tényleges zsírvesztés kevesebb lesz annál, mint ami a fenti képletből következne. Kielégítő mennyiségű fehérjét tartalmazó étrenddel és rendszeres ellenállásos pl.

mit eszek a zsírvesztés érdekében a szertralin lefogy

Nagyon melléfogni viszont nem lehet azzal, ha így számolsz. Legfeljebb kicsit lassabb lesz a zsírvesztés annál, mint amire számítasz. Eeeee… muszáj erre figyelni?

Nem létezik valami zsírégető cucc, amivel ezt ki lehet kerülni?

Hasonlómegbeszélések